سه شنبه / ۱ آبان / ۱۴۰۳ Tuesday / 22 October / 2024
×
سخنگوی شورای نگهبان گفت: انتخابات ریاست جمهوری فردا در ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی برگزار می‌شود.
انتخابات فردا در ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی برگزار می‌شود
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «چهارباغ رسا»، هادی طحان‌ نظیف گفت: باید تأکید کنم تمام این فرآیند طبق جدول زمان‌بندی انجام شد. در این دوره تمام فرآیند بدون هیچ نقصی برگزار شد که این امر در بین نظام‌های سیاسی کم نظیر است لذا در این راستا از تلاش‌های وزارت کشور و همکاران در شورای نگهبان تشکر می‌کنم. ۸۰ داوطلب برای انتخابات ثبت نام کردند و پرونده‌های این افراد بررسی شد که در نهایت شش نفر از آن‌ها که برخوردار از ویژگی‌های مندرج در اصل ۱۱۰ قانون اساسی بودند احراز صلاحیت شدند. لذا از آن هشتاد نفر و شش نفری که تا ۸ صبح امروز به تبلیغات پرداخته و شور انتخاباتی ایجاد کردند تشکر می‌کنم.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: انتخابات فردا در ۵۹ هزار شعبه اخذ رای و در بیش از ۹۵ کشور برگزار می‌شود و شورای نگهبان آماده نظارت بر انتخابات است.
ناظران آموزش‌های لازم را دیده‌اند و بر تمام شعب اخذ رای نظارت دارند. در هر شعبه سه تا چهار ناظر از شورای نگهبان حضور دارند و سازوکار نظارت به گونه‌ای طراحی شده که نمونه‌ای کم نظیر از برون سپاری به مردم است.

طحان نظیف بیان کرد: ناظران مردمی از اقشار مختلف مردم هستند و نمایندگان نامزد‌ها برای نظارت بر فرآیند انتخابات در شعب اخذ رای حضور دارند. همچنین نمایندگان کاندیدا‌ها در ستاد مرکزی بر انتخابات و در وزارت کشور نیز حاضر هستند و عموم مردم می‌توانند تخلفات را از سامانه مردم ناظر برای ما بفرستند چرا که شورای نگهبان ادای دین مردم را حق الناس می‌داند.

انتهای خبر/ س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *