سه شنبه / ۲ تیر / ۱۴۰۵
×
رئیس اداره دامپزشکی چهارباغ گفت: با توجه به ماه مبارک رمضان و عیدنوروز، طرح تشدید نظارت‌ها بر فراورده‌های خام دامی تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۵ ادامه خواهد داشت.
امنیت غذائی؛ خط قرمز دامپزشکی چهارباغ در نوروز
  • کد نوشته: 11239
  • ۰۹:۲۲ , اسفند ۲۸
  • بدون دیدگاه
  • مسعود محمدزاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اجتماعی شبکه خبری «چهارباغ رسا»، گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، عیدنوروز و جنگ تحمیلی رمضان، طرح تشدید نظارت‌ها توسط سازمان دامپزشکی کشور به کلیه استان‌ها ابلاغ شده است.

    رئیس دامپزشکی چهارباغ از تشکیل اکیپ‌های بازرسی ثابت و سیار برای نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در واحد‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی، شرکت‌های بسته‌بندی گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و کشتارگاه‌ها، خبر داد و افزود: مبارزه با بیماری‌های دام، طیور، قرنطینه وامنیت زیستی و… هم در دستور کار است.

    وی با اشاره به اینکه به دستور اداره کل دامپزشکی استان البرز بازرسی‌ها از ۲۹ بهمن ۱۴۰۴ آغاز شده و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۵ ادامه دارد، اظهار داشت: بازرسی‌های مشترکی در قالب نظارت بهداشتی و تنظیم بازار با اداره بهداشت و درمان، اداره صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در حال انجام است.

    محمدزاده به فعالیت یک کشتارگاه صنعتی طیور، ۱۸۰ واحد عرضه فراورده‌های خام دامی و رستوران و حدود ۱۰ شرکت بسته‌بندی، تولیدسوسیس وکالباس، تن ماهی ولبنیات در چهارباغ اشاره کرد و گفت: تاریخ تولید وانقضای محصول، برچسب معتبر، کشتار مجاز، مهر دامپزشکی، بهداشت کار و بهداشت فضای یخچال از جمله مواردی است که بررسی می‌شود.

    رئیس اداره دامپزشکی چهارباغ با اشاره به اینکه مردم می‌توانند تخلفات را با شماره ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان البرز در میان بگذارند، افزود: البته شماره تماس ۰۲۶۴۴۵۶۳۷۶۰ هم برای شهروندان ساکن چهارباغ در این بازه زمانی و همچنین درطول سال پیش‌بینی شده است.

    وی در ادامه اظهار داشت: اگر حجم فراورده خام دامی غیربهداشتی و غیرقابل مصرف انسانی، کمتر از میزان مشخصی باشد، باتشخیص کارشناس اداره و بارضایت صاحب محموله در محل معدوم می‌شود، در غیر این صورت محموله مذکور ضبط و پس از انتقال به سردخانه و اخذ حکم قضائی و نمونه‌برداری آزمایشگاهی، درصورت تأیید آن، معدوم‌سازی صورت می‌گیرد.

    محمدزاده با اشاره به اینکه پرونده متخلفان بر اساس شدت آن، روانه تعزیرات حکومتی و دادگاه خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از فراورده‌های خام دامی غیر مجاز و غیربهداشتی، تهدیدی برای امنیت غذائی هستند، درصورت احراز، مطابق قانون متخلفین این حوزه باتشخیص ورای دادگاه، با جریمه حبس۶ ماه الی ۲ سال می‌توانند روبه رو شوند.

    رئیس اداره دامپزشکی چهارباغ به اعمال جریمه‌های نقدی توسط تعزیرات حکومتی اشاره کرد و گفت: اخیراً هم یک محموله باوزن بیش از ۱۵۰ کیلوگرم ضایعات و آلایش غیر خوراکی دام که به صورت غیر بهداشتی در مکانی دپو شده بود با گزارش مردمی، ضبط، جمع‌آوری و معدوم شد.

    گلاویژ اصحابی – چهارباغ رسا

    انتهای خبر/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *