درس غیرت ایران به ترکیه
جزئیات جدید از مراسم تشییع و تدفین امام مجاهد شهید
۳۵۱۹ نفر در جنگ تحمیلی اخیر به شهادت رسیدند
یادبود ۸۲ گل پرپر جنگ ۱۲ روزه
بازسازی اقتصاد بدون مشارکت گسترده اصناف امکانپذیر نیست
۶۶ رشته صنایعدستی در معرض انقراض در پنج سال احیا شد
۵۸۰ همت اموال غارتشده به بیتالمال بازگشت
ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی کامل شدبه گزارش گروه اجتماعی شبکه خبری «چهارباغ رسا»، اکرم عزیزی گفت: امروز جمعه ماموران سرجنگلبانی چهارباغ با همکاری یگان حفاظت ادارات کرج، نظرآباد و اشتهارد در اجرای طرح مدیریت چرا، کنترل پروانه چرای دام و ساماندهی کوچ از ورود غیرمجاز دام به مراتع شهرستان جلوگیری کردند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چهارباغ افزود: پس از رصد و پایش منطقه ای، عوامل یگان حفاظت شهرستان چهارباغ موفق به شناسایی یک بلوک دام غیر مجاز متعلق به تعداد یک هزار و ۵۰ واحد دامی در مرتع (اسماعیل آباد شورقلعه) شدند و پس از شاخ شماری و ابلاغ اخطاریه صورتجلسه مشاهدات تنظیم شد.
وی با اشاره به اینکه بلوک دام مذکور با هماهنگی عوامل یگان حفاظت استان تهران از مراتع استان البرز اخراج و در منطقه رودخانه شور ابتدای جاده قشلاق تحویل عوامل یگان حفاظت ملارد شد، در ادامه اظهار داشت: هدف از اجرای این عملیات جلوگیری از تخریب و پوشش گیاهی مراتع شهرستان چهارباغ بود.
عزیزی با تاکید بر اینکه همیاران اداره منابع طبیعی در صورت مشاهده هرگونه تخلفات غیر مجاز چرای دام در چهارباغ با شماره تلفنهای ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس و گزارش موضوع را ارائه کنند، تصریح کرد: بهره برداران از چرای دام مازاد و غیرمجاز خودداری کنند درغیر اینصورت مطابق قانون با آنها برخورد میشود.
وی در خاتمه با اشاره به اینکه بهره برداران باید پیش از ورود به مراتع نسبت به اخذ مجوز از ادارات منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستانهای تابعه اقدام کنند، گفت: ایستگاه کنترل دام ثابت شورقلعه پایین چهارباغ مهمترین ایستگاه استان البرز بوده و ۴۵ هزار راس دام در فصل چرا از آن عبور خواهند کرد.
گلاویژ اصحابی
دیدگاهتان را بنویسید