درس غیرت ایران به ترکیه
جزئیات جدید از مراسم تشییع و تدفین امام مجاهد شهید
۳۵۱۹ نفر در جنگ تحمیلی اخیر به شهادت رسیدند
یادبود ۸۲ گل پرپر جنگ ۱۲ روزه
بازسازی اقتصاد بدون مشارکت گسترده اصناف امکانپذیر نیست
۶۶ رشته صنایعدستی در معرض انقراض در پنج سال احیا شد
۵۸۰ همت اموال غارتشده به بیتالمال بازگشت
ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی کامل شدبه گزارش اختصاصی خبرنگار گروه اقتصادی شبکه خبری «راوی خبر»، از چهارباغ، میلاد مرادنیا امروز چهارشنبه در نشست انرژی خورشیدی چهارباغ، گفت: استان البرز یک هزار و ۹۱۰ مگاوات در پیک سال گذشته مصرف برق داشت.
نماینده ویژه استاندار البرز در احداث نیروگاههای خورشیدی با اشاره به اینکه روند مصرف در زمستان یه یک هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید، افزود: ناترازی انرژی البرز در سال گذشته ۳۵۰ مگاوات بود اما امسال شرایط متفاوتتر خواهد بود.
وی اظهار داشت: امسال نیروگاههای برق آبی به واسطه کاهش نزولات جوی اعم از برف قابل استفاده نیست و طی ۳ ماه آینده آبی در سدها برای تهران و البرز باقی نمیماند لذا شرایط سال گذشته برای رهاسازی آب و تولید برق نداریم.
مرادنیا با پیش بینی ۴۰۰ مگاواتی ناترازی برای تابستان سال جاری، تصریح کرد: با توجه به جهش سرمایهگذاری البرز، یک هزار و ۲۰۰ مگاوات دیماند در استان به صنایع فروخته شده و این مسئله هم به ناترازی استان اضافه میشود.
مشاور استاندار البرز با اشاره به اینکه امسال برنامه ریزی برای تولید ۲ هزارمگاوات برق از انرژی خورشیدی صورت گرفته است، گفت: ۲ هزار و ۳۰ هکتار زمین در البرز برای توسعه نیروگاههای خورشیدی واگذار شده است.
وی از اختصاص یک هزار و ۵۰۰ مگاوات به صنایع خبر داد و با اشاره به اینکه اولویت ما با توجه به دستور صندوق توسعه ملی، صنایع پیشرو است، افزود: با درخواست صنایع میتوان ۵۰۰ مگاوات به صورت نیروگاه زمینی واگذارد کرد.
مرادنیا اظهار داشت: ۱۲۴ شرکت تشکیل پرونده داده و مجوزهای خود را برای احداث نیروگاه خورشیدی در سقف صنایع و سولهها دریافت کرده اند، ۱۵ شرکت هم در مراحل پایانی بوده و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
نماینده ویژه استاندار البرز در احداث نیروگاههای خورشیدی تصریح کرد: بر اساس تکلیف دولت، ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به ادارات البرز اختصاص یافت تا ۲۰ درصد مصرف ادارات طی ۴ سال با نیروگاه خورشیدی تامین شود.
وی با اشاره به توسعه نیروگاه خورشیدی در ۵۰ درصد ادارات البرز طی سال جاری، گفت: از محل اعتبارات پدافند غیرعامل دستگاهها ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر اختصاص پیدا خواهد کرد تا برای شرایط بحرانی تدبیر اتخاذ شود.
مرادنیا افزود: تفاهم نامهای بین نظام مهندسی کشور و وزارت نیرو منعقد شده است مبنی بر اینکه برای ساختمانهای ۴ طبقه به بالا، پایان کار صادر نشود و منوط به توسعه نیروگاه خورشیدی در واحدهای مسکونی جدید باشد.
مشاور استاندار البرز با اشاره به توسعه نیروگاه خورشیدی در ۲۰۰ خانه محروم با همراهی بسیج سازندگی، اظهار داشت: صنایع هم با احداث پنل نه تنها با قطعی برق مواجه نمیشوند بلکه بازگشت سرمایه را برای آنها به دنبال دارد.
گلاویژ اصحابی – راوی خبر
انتهای خبر/ س
دیدگاهتان را بنویسید