درس غیرت ایران به ترکیه
جزئیات جدید از مراسم تشییع و تدفین امام مجاهد شهید
۳۵۱۹ نفر در جنگ تحمیلی اخیر به شهادت رسیدند
یادبود ۸۲ گل پرپر جنگ ۱۲ روزه
بازسازی اقتصاد بدون مشارکت گسترده اصناف امکانپذیر نیست
۶۶ رشته صنایعدستی در معرض انقراض در پنج سال احیا شد
۵۸۰ همت اموال غارتشده به بیتالمال بازگشت
ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی کامل شدمحمد دیدبان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اجتماعی شبکه خبری «چهارباغ رسا»، گفت: کشور در پنجمین سال خشکسالی قرار گرفته است.
رئیس اداره آبفا چهارباغ با اشاره به اینکه متأسفانه خشکسالی تداوم داشته است، افزود: طی یک ماه گذشته جبهه هوای گرم وارد کشور شده است.
وی به عدم تداوم گرما در سالهای گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: امسال پایداری گرما، ناترازی انرژی به ویژه در زمینه برق را به دنبال داشته است.
دیدبان تصریح کرد: قطعی برق نسبت به سال ۱۴۰۲ هشت برابر و نسبت به سال ۱۴۰۳ پنج برابر شده و متأسفانه قطعی آب را به وجود آورده است.
رئیس اداره آبفا چهارباغ گفت: تمام منابع آب شهرها و روستاهای چهارباغ از منابع زیرزمینی تأمین میشود و قطعی برق ما را با قطع آب روبرو میکند.
وی افزود: در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه علی رغم اینکه چهارباغ میزبان مهمانانی معادل ۵۰ درصد جمعیت شهرستان بودیم اما مشکل قطعی آب نداشتیم.
دیدبان اظهار داشت: مشکلات کنونی قطعی آب در چهارباغ ناشی از قطعی برق است و تکرر آن موجب اتفاقات ناخوشایندی در شهرستان هم شده است.
رئیس اداره آبفا چهارباغ تصریح کرد: طی روزهای گذشته قطعیهای برق ۵ الی ۷ ساعته در چهارباغ مواجه بودیم که منابع آب را با محدودیت همراه کرد.
وی گفت: یک حلقه چاه جدید در جاده علیخان سلطانی وارد مدار بهرهبرداری شده است و کمک شایانی به تأمین آب چهارباغ در فصل تابستان خواهد کرد.
دیدبان از ضرورت استفاده از پمپ و مخزن استاندارد توسط شهروندان خبر داد و افزود: افت فشار آب و کمبود آن با نصب مخزن توسط مشترکان جبران میشود.
رئیس اداره آبفا چهارباغ اظهار داشت: در ساعت هائی که فشار آب بالا است، مخازن آبگیری شده و در طول روز به عنوان مخزن آب میتوان از آن استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه نصب دیزل هزینههای هنگفتی دارد، تصریح کرد: چهارباغ ۵۰ چاه آب شرب دارد و نصب هر دیزل ۳ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.
دیدبان از نیاز چهارباغ به اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای نصب دیزل ژنراتور در چاهها خبر داد و گفت: چهارباغ سال گذشته ۱۵ ملیارد تومان اعتبار داشته است.
رئیس اداره آبفا چهارباغ افزود: اعتبار مذکور هم صرف حفر چاه، اصلاح شبکه، اصلاح انشعاب، تعویض کنتور و دیگر موارد شده است.
گلاویژ اصحابی – چهارباغ رسا
انتهای خبر/ س
دیدگاهتان را بنویسید