پنجشنبه / ۴ تیر / ۱۴۰۵
×
امام جمعه چهارباغ گفت: آنچه در جنگ پیروزی و شکست را به ارمغان می‌آورد درصد خرابی‌ها و تعداد شهدا نیست بلکه تاب‌آوری مردم و قوای نظامی است.
تاب‌آوری مردم کلید پیروزی در جنگ است
  • کد نوشته: 11260
  • منبع: تیتریک
  • ۱۷:۱۸ , اسفند ۲۹
  • بدون دیدگاه
  • به گزارش گروه سیاسی شبکه خبری «چهارباغ رسا»، حجت‌الاسلام مهدی دربانی در خطبه‌های آخرین نماز جمعه چهارباغ در سال ۱۴۰۴ گفت: عده‌ای باور نمی‌کنند ایران مقتدر در حال جنگ با به ظاهر قوی‌ترین طاغوت و طاعون جهان است.

    امام جمعه چهارباغ با اشاره به اینکه به لطف سربازان امام زمان (عج)، مسئولین و نیرو‌های مسلح کمترین اثر جنگ را مشاهده می‌کنیم، افزود: موشک باران شهر‌های بی‌دفاع ما در ۸ سال دفاع مقدس، کاملاً جنگ را در میان مردم ایران محسوس کرده بود.

    وی با تأکید بر اینکه اعزام سربازان و بسیجیان عزیز و بدرقه پیکر‌های شهدا که گاهی روزانه انجام می‌شد، جنگ را در میان مردم ملموس کرده بود، اظهار داشت: باید جوانان و نوجوانان بدانند ایران آنقدر اقتدار، ابهت و قدرت دارد که با آرامش به زندگی بپردازند.

    حجت‌الاسلام دربانی با اشاره به اینکه دشمن لحظه به لحظه خوار، زبون و زمین گیر‌تر می‌شود و این اقتدار به سادگی به دست نیامده است، تصریح کرد: خون دل هائی که امام شهیدمان خورد در روز‌های اخیر و جنگ تحمیلی نظام سلطه علیه ایران ثمر داد.

    امام جمعه چهارباغ همچنین در پاسخ به سؤال عده‌ای مبنی بر اینکه «مذاکره می‌شود»، گفت: تجربه تلخ در جنگ قبل و مشاهده تاریخی رفتار آمریکائی خبیث با ایران نشان می‌دهد این آتش بس‌ها صرفاً منجر به تقویت دشمن و حمله دوباره به کشور شد.

    وی با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه اذعان کرد در شرایط کنونی هیچ دستور کاری برای مذاکره با آمریکا تهیه نشده است، افزود: آنچه در جنگ پیروزی و شکست را به ارمغان می‌آورد درصد خرابی‌ها و تعداد شهدا نیست بلکه تاب‌آوری مردم و قوای نظامی است.

    حجت‌الاسلام دربانی در ادامه تقویت تاب‌آوری را کلید پیروزی دانست و اظهار داشت: نیرو‌های نظامی ایران اسلامی در اوج اقتدار هستند، شب گذشته رزمایش رنگارنگی از موشک‌های ما را به منصه ظهور رساندند و آسمان دشمنان نظام را ستاره باران کردند.

    امام جمعه چهارباغ با اشاره به اینکه قوای نظامی ما به گونه‌ای پاسخ دادند که دشمن به غلط کردن رسمی می‌افتد و این اوج تاب‌آوری و اقتدار است، تصریح کرد: دشمن به پالایشگاه تعرض کرد اما ایران به گونه‌ای پاسخ داد که همه به دست و پا افتادند.

    وی با تأکید بر اینکه دشمن تصور می‌کرد ایران یک گربه ملوس است اما کشور ما پوسته را شکافته و همانند یک شیر غران تیز پنجه آن‌ها را می‌درد، گفت: اگر مردم صحنه را خالی کنند از پیروزی فاصله می‌گیریم اما تاب‌آوری آن‌ها روز به روز بیشتر می‌شود.

    حجت‌الاسلام دربانی به فشار سیاسی و اجتماعی شدید بر رئیس جمهور آمریکا برای خاتمه دادن جنگ و استعفای جوزف کنت در اعتراض به راهبرد دولت، اشاره کرد و افزود: کارشناسان و خبرگزاری‌ها نتیجه و سرانجام جنگ بی‌هدف را شکست می‌دانند.

    امام جمعه چهارباغ با اشاره به اینکه شکست دشمن ملموس است، اظهار داشت: اگر مسئولان در شرایطی وارد مذاکره شوند که نقطه غیرقابل بازگشت و تنبیه واقعی دشمن حاصل شده باشد، این موضوع می‌تواند مورد پذیرش افکار عمومی قرار گیرد.

    وی در خاتمه با تأکید بر اینکه عید سعید فطر فردا ساعت ۸ صبح در مصلی چهارباغ برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مبلغ فطریه برای قوت غالب گندم بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان برای هر نفر تعیین شده و کفاره روزه نیز ۴۵ هزار تومان اعلام شده است.

    گلاویژ اصحابی

    انتهای خبر/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *