پنجشنبه / ۴ تیر / ۱۴۰۵
×
سخنگوی انجمن صنایع لبنی گفت: لبنیات سهم کمتری از کالابرگ دارد و برای افزایش سرانه مصرف، دولت باید کالابرگ اختصاصی به محصولات لبنی دهد.
سهم ناچیز لبنیات از کالابرگ
  • کد نوشته: 11892
  • ۱۲:۴۶ , فروردین ۲۶
  • بدون دیدگاه
  • به گزارش گروه اقتصادی شبکه خبری «چهارباغ رسا»، محمد فربد با بیان اینکه مشکلی در تولید محصولات لبنی وجود ندارد، گفت: برخی برندهای لبنی قیمت محصولات خود را تا سقف حداکثر ۱۰ درصد افزایش دادند که ۵ درصد آن مربوط به افزایش حقوق و دستمزد است،هرچند برخی برندها تاکنون هیچ گونه افزایش قیمتی نداشتند.

    به گفته سخنگوی انجمن صنایع لبنی، قیمت شیرخام تغییری نداشته است و کماکان همانند قیمت قبلی درب واحدهای دامداری ۴۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

    فربد ادامه داد: با افزایش قیمت شیرخام و اثرپذیری آن در هزینه تمام شده تولید، صنعت لبنیات تحت تاثیر این موضوع قیمت محصولات خود را افزایش می دهد.

    سخنگوی انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه کالابرگ به محصولات اساسی سبد خانوار نظیر قند، شکر، برنج و روغن متمرکز است، گفت: لبنیات سهم کمتری از کالابرگ دارد و برای افزایش سرانه مصرف، دولت باید کالابرگ اختصاصی به محصولات لبنی دهد.

    براساس آمارهای اعلامی سرانه مصرف لبنیات در ایران به حدود ۶۰ تا ۷۰ کیلوگرم رسیده است، درحالیکه استاندارد جهانی مصرف لبنیات، رقمی حدود ۱۶۰ کیلوگرم عنوان می‌شود.  از این رو دولت برای ارتقای سرانه مصرف و کاهش رکود بازار باید به محصولات لبنی کالابرگ اختصاص دهد تا خانوارها بتوانند اقلام لبنی مورد نیاز را خریداری کنند.

    انتهای خبر/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *