درس غیرت ایران به ترکیه
جزئیات جدید از مراسم تشییع و تدفین امام مجاهد شهید
۳۵۱۹ نفر در جنگ تحمیلی اخیر به شهادت رسیدند
یادبود ۸۲ گل پرپر جنگ ۱۲ روزه
بازسازی اقتصاد بدون مشارکت گسترده اصناف امکانپذیر نیست
۶۶ رشته صنایعدستی در معرض انقراض در پنج سال احیا شد
۵۸۰ همت اموال غارتشده به بیتالمال بازگشت
ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی کامل شدبه گزارش گروه فرهنگی شبکه خبری «چهارباغ رسا»، فرزاد شعبانی در آئین افتتاحیه برنامههای هفته سلامت استان البرز که به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج برگزار شد، گفت: اولین جایی که فرهنگ سلامتی باید مورد توجه قرار گیرد مدرسه است.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: معلمان، دانشآموزان سفیر سلامت، مربیان، مراقبان سلامت و آموزگاران مقطع ابتدایی هر کدام با انتقال پیامهای آموزشی، بهداشتی و خود مراقبتی میتوانند زمینه گسترش فرهنگ سلامت را در جامعه بوجود آورند.
وی اظهار داشت: مربیان و مراقبان سلامت در مدارس البرز با نگاه دلسوزانه مادرانه و پدرانه اقدام به فعالیتهای آموزشی و بهداشتی میکنند.
شعبانی یادآورشد: برای حفظ سلامت باید به فرهنگ سلامت زیستن در ۲ بخش فردی و اجتماعی اهمیت داد چرا که مبتلا شدن به انواع بیماریها ناشی از سهل انگاری نسبت به موضوع مهم سلامت و همچنین عدم تحرک و تغذیه نامناسب برمی گردد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: بین ۱۰ تا ۱۵ سال دیگر در صورت تداوم بیتوجهی به سلامت دانشآموزان دارای اضافه وزن شاهد مبتلا شدن آنها به انواع بیماریها خواهیم شد.
وی از پایگاههای سلامت مدارس، اتاق بهداشت و معلمان به عنوان محورهای مهم در حفظ و ارتقای سلامت دانشآموزان یاد کرد و افزود: سبک زندگی افراد جامعه برای حفظ سلامتی باید تغییر پیدا کند که در این راستا مدرسه نقش مهمی دارد.
شعبانی با بیان اینکه استاندار البرز توجه ویژهای به امور خانواده بزرگ آموزش و پرورش در استان دارد، یادآورشد: آموزش و پرورش به منظور گسترش فعالیتها در حوزه بهداشت و سلامت و همچنین فرهنگی نیاز به مشارکت و همراهی دستگاههای اجرایی استان دارد.
وی تأکید کرد: هفته سلامت فرصتی مناسب برای یادآوری بزرگترین و با ارزشترین موهبت الهی است که همواره در مبانی دینی مسلمانان به تأمین، حفظ و ارتقای سلامت پرداخته شده است.
انتهای خبر/
دیدگاهتان را بنویسید