سه شنبه / ۲ تیر / ۱۴۰۵
×
رئیس اداره منابع طبیعی چهارباغ گفت: با توجه به کاهش بارندگی در راستای تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و پوشش گیاهی، اقدامات بیومکانیک در ۲۷۰ هکتار از مراتع قشلاقی مراتع قشلاقی انجام شد.
اجرای طرح بیومکانیک در ۲۷۰ هکتار از اراضی چهارباغ
  • کد نوشته: 11348
  • ۱۰:۵۲ , فروردین ۲
  • بدون دیدگاه
  • به گزارش گروه اجتماعی شبکه خبری «چهارباغ رسا»، اکرم عزیزی گفت: با توجه به تداوم خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارندگی، جلوگیری از روان‌آب‌های سطحی، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و پوشش گیاهی در حال انجام است.

    رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چهارباغ در ادامه افزود: اقدامات بیومکانیک در مراتع قشلاقی با استفاده از ایجاد هلالی‌های آبگیر و فارو همراه با کاشت بذر و نهال در محدوده طرح‌های مرتعداری شهرستان چهارباغ در دست اجرا می‌باشد.

    وی با اشاره به اینکه طرح‌های مرتع داری در ۲۷۰ هکتار از مرتع گوپرلو و رمنده و ۵۰ هکتار از مرتع دوزلوقلعه طلایی چهارباغ با مشارکت مردم و مجریان طرح‌های مرتعداری اجرایی شد، اظهار داشت: اقدامات ویژه‌ای در دستور کار خواهد بود.

    عزیزی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر کاشت بذر‌های مرتعی تا کنون تعداد ۴۰۰۰ اصله نهال از گونه‌های تاغ، آتریپلکس و لگجی در هلالی‌های آبگیر کاشته شده است.

    وی در بخش دیگری، گفت: حسب گزارش واصله مبنی بر قطع درخت در پلاک سنقرآباد و در راستای طرح تشدید مقابله با قاچاق چوب آلات غیر مجاز و گشت و کشیک ایام تعطیل، عوامل یگان حفاظت این اداره عازم این منطقه شدند.

    عزیزی با اشاره به اینکه چند تبعه افغانستانی در حال قطع و بارگیری درخت بودند اما به محض رؤیت مامورین از محل تخلف متواری شدند، افزود: ۱۷ اصله چوب آلات مقطوعه اعم از گرده بینه و کاتین از جنس کبوده از متخلفان کشف و ضبط شد.

    وی حجم تقریبی تخلفات را ۸۱۲.۱ متر مکعب به ارزش ۷۲ میلیون و ۴۸۰ هزار ریال عنوان کرد و اظهار داشت: چوب آلات ضمن صورتجلسه در محل با خودروی یگان حفاظت جهت سیر مراحل قانونی به ساختمان‌ایستگاه کنترل دام شورقلعه منتقل شد.

    رئیس اداره منابع طبیعی چهارباغ همچنین تصریح کرد: در گشت و پایش ۲۴ ساعته نیرو‌های یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چهارباغ، یک مورد دیوار کشی در اراضی ملی پلاک ۱۷۴ اصلی موسوم به اسماعیل آباد مشاهده شد.

    وی با اشاره به اینکه سریعاً اقدامات قانونی انجام و تبصره یک ذیل ماده ۵۵ برای افراد سودجو اعمال شد، گفت: شورا‌ها و دهیاران برای جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال تصرفات را بلافاصله به یگان حفاظت اداره منابع طبیعی اعلام کنند.

    انتهای خبر/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *