سه شنبه / ۲ تیر / ۱۴۰۵
×
امام جمعه چهارباغ گفت: اگر امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار به سر می‌برد به دلیل وحدت مردم و امنیت تأمین شده توسط نیرو‌های مسلح است.
اقتدار ایران ثمره امنیت و وحدت است
  • کد نوشته: 11278
  • ۰۹:۱۳ , فروردین ۱
  • بدون دیدگاه
  • به گزارش اختصاصی خبرنگار گروه سیاسی شبکه خبری «چهارباغ رسا»، حجت الاسلام مهدی دربانی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر، گفت: به دستور رهبر معظم انقلاب در عین غم و اندوه رهبر شهید، به برنامه‌های دید و بازدید و ازدواج جوانان می‌پردازیم

    امام جمعه چهارباغ با اشاره به اینکه نباید فراموش کنیم در غم و عزای رهبر شهیدمان هستیم و نکند این دید و بازدید‌ها با عزای عمومی که در قلب ما نهفته است، منافات پیدا کند، افزود: ما پدر از دست داده‌ایم، چه بسا فراتر از غم از دست دادن عزیزانمان.

    وی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب به تبعیت از امام شهید سال ۱۴۰۵ را «اقتصاد مقاومتی در سایه وحدت ملی و امنیت ملی» نامگذاری کرده‌اند، اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های اصلی امنیت، حفظ وحدت است و این ۲ تقارن ماهوی با یکدیگر دارند.

    حجت الاسلام دربانی تصریح رسیدن به امنیت را در گرو وحدت دانست و تصریح کرد: مردم در روز‌های اخیر نشان داده‌اند در مسأله وحدت بی‌نظیر هستند و هر گاه موضوعات ملی در میان باشد، اختلاف سلیقه را کنار گذاشته و با یکدیگر متحد می‌شوند.

    امام جمعه چهارباغ با اشاره به اینکه نماز عید عید فطر جلوه‌ای از وحدت مردم است، گفت: وحدت و امنیت میوه‌ای به نام اقتدار دارد و اگر امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار به سر می‌برد به دلیل وحدت مردم و امنیت تأمین شده توسط نیرو‌های مسلح است.

    وی به ضرورت مرور تاریخ ۲۹۰ ساله ایران اشاره کرد و افزود: ایران پس از اوج اقتدار در صفویه و آغاز افشاریه دچار افول شد، نادرشاه با آن نبوغ نظامی ایران را قوی نگاه داشت اما بعد از آن افول آغاز شد اما در قاجار مقابل قدرت‌های خارجی بی‌دفاع شد.

    حجت الاسلام دربانی اظهار داشت: قاجار مقابل روسیه تزاری و امپراتوری عثمانی متعدد شکست خورد و قسمت‌هایی از ایران شامل قفقاز اعم از گرجستان، ارمنستان، آذربایجان و شرق کشور از دست رفت، ارتش پهلوی هم در جنگ جهانی دوم منحل شد.

    امام جمعه چهارباغ با اشاره به اشغال ایران توسط شوروری و بریتانیا و کشتار میلیونی مردم به دلیل قحطی، تصریح کرد: میراث امام امت و رهبر شهید در ۵۰ سال اخیر به نقطه‌ای رسیده که امروز مقابل قوی‌ترین دشمن خارجی که همه زیر پرچم آن هستند، ‌ایستاده‌ایم.

    وی ثمره انقلاب را «پاسخ مقتدرانه، کوبنده و دندان شکن به حملات دشمنان» دانست و با اشاره به اینکه تمام سلاح‌های مدرن دشمن در مقابل‌ایمان رزمندگان ایران زانو‌زده است، گفت: چگونه ممکن است یک ایرانی با دشمنی که کودکان ما را می‌کشد هم پیمان شود.

    رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارباغ در ادامه با اشاره به ۳ اعتراف یک رسانه آمریکائی، افزود: آمریکا برای متوقف کردن سلاح‌های هسته‌ای نمی‌جنگد بلکه می‌جنگد تا اراده خود را بر کشوری تحمیل کند که جرات کرده مسیر مستقل خویش را انتخاب کند.

    حجت الاسلام دربانی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام رسانه آمریکائی، رهبر شهید ایران همان کسی بود که حکم مذهبی علیه توسعه سلاح هسته‌ای را صادر کرد، اظهار داشت: آنچه در ایران رخ می‌دهد عملیات نظامی نیست بلکه آغاز پایان اقتدار جهانی آمریکا است.

    گلاویژ اصحابی – چهارباغ رسا

    انتهای خبر/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *