درس غیرت ایران به ترکیه
جزئیات جدید از مراسم تشییع و تدفین امام مجاهد شهید
۳۵۱۹ نفر در جنگ تحمیلی اخیر به شهادت رسیدند
یادبود ۸۲ گل پرپر جنگ ۱۲ روزه
بازسازی اقتصاد بدون مشارکت گسترده اصناف امکانپذیر نیست
۶۶ رشته صنایعدستی در معرض انقراض در پنج سال احیا شد
۵۸۰ همت اموال غارتشده به بیتالمال بازگشت
ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی کامل شدبه گزارش گروه سیاسی شبکه خبری «چهارباغ رسا»، حجتالاسلام دربانی در خطبههای نماز جمعه این هفته چهارباغ، گفت: تقوای الهی امر ساده و در عین حال مشکل است.
امام جمعه چهارباغ با اشاره به اینکه راهکارهای اهل تقوا ساده و عمل به آنها نیازمند عزم و اراده راسخ است، افزود: مردم با استقامت وایستادگی در ۵۰ شب دشمن را به زانو درآوردهاند.
وی با تأکید بر اینکه افرادی که ادعای میهنپرستی میکردند فرار را بر قرار ترجیح دادند، اظهار داشت: برخی مسئولین هر شب پایکار هستند و عدهای هم ۴۰ روز نیامدهاند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارباغ تجمع شبانه را غربال شناخت انقلابیون و مدعیان انقلاب دانست و در بخش دیگری تصریح کرد: مذاکره لزوماً برای توافق نیست و میتواند اتمام حجت باشد.
حجتالاسلام دربانی با اشاره به اینکه افکار داخلی، بینالمللی، دولتمردان و مردم باید علاوه بر جنگ جبهه دیپلماسی را خالی نکنند، گفت: آمریکا با شروط ایران وارد مذاکره شده است.
امام جمعه چهارباغ در ادامه افزود: اگر دولتمردان از مذاکره، عقب نشینی کنند، توسط افکار داخلی و بینالمللی محکوم خواهند شد، در واقع مذاکره برای دفع خطر برچسب لجبازی و فتنهگری است.
وی با اشاره به اینکه دستاوردهای میدان نبرد در مذاکره و جبهه دیپلماسی تثبیت میشود، اظهار داشت: تسلط بر تنگه هرمز دستاورد ایران در جنگ رمضان است.
حجتالاسلام دربانی با تأکید بر اینکه در سنوات گذشته جهان اجازه نمیداد ایران بر تنگه هرمز حاکم شود، تصریح کرد: دشمن باور نداشت ایران تنگه هرمز را ببندند اما عملیاتی شد.
امام جمعه چهارباغ میدان دیپلماسی را عرصهای برای تحقق تثبیت مدیریت دائمی تنگه هرمز توسط ایران دانست و گفت: دستاوردهای میدان نبرد در دیپلماسی مستحکم و پابرجا میماند.
وی با اشاره به اینکه مسئولین ایران به دلیل زیاده خواهی آمریکا، مذاکره را ترک کردند، افزود: ایران در میدان دیپلماسی کوتاه نمیآید و درصدد تثبیت دستاوردها است.
حجتالاسلام دربانی به خیال خام دشمن برای رسیدن یک هفتهای به اهداف در جنگ رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از آبروریزی هفته اول، برای آتش بس به پیام روی آورد.
امام جمعه چهارباغ با اشاره به عدم پذیرش آتش بس توسط ایران و تعیین ضرب العجل ۴۸ ساعته توسط دشمن، تصریح کرد: علی رغم اعلام انواع ضرب العجلها ایران، آتش بس را قبول نکرد.
حجتالاسلام دربانی با تأکید بر اینکه ایران پس از زانو زدن دشمن، اظهار شکست و قبول شروط ما، مذاکره را پذیرفت، گفت: جنگ با دست بالای ایران به مذاکره ختم شد.
وی تحقیر آمریکا با مدیریت تنگه هرمز توسط کشور ما را اولین دستاورد ایران در جنگ رمضان دانست و افزود: پس از دبه کردن آمریکا و محاصره دریائی، قیمت انرژی در دنیا بالا رفت.
امام جمعه چهارباغ با اشاره به اعتراف رئیس بانکهای اروپائی مبنی بر قحطی در اروپا، اظهار داشت: ایران با مذاکره نشان داد دشمن مقصر گران شدن سوخت، انرژی و… است.
حجتالاسلام دربانی تسلط ایران به تنگه هرمز، فروش نفت و زانو زدن جهان مقابل کشور ما را دستاورد دانست و تصریح کرد: ایران دشمن را وادار به آتش بس ۱۰ روزه در لبنان کرد.
وی با اشاره به اینکه ایران هرگز حزب الله و لبنان را تنها نمیگذارد اما مسئولین لبنان اسرائیلی هستند، گفت: اسرائیل با خفت عقب نشینی کرد و این برای آمریکا شکست است.
امام جمعه چهارباغ افزود: رهبر انقلاب در پیام اخیر به ۳ مسأله لزوم مراعات یکدیگر در جنگ، مراقبت از گوشها در برابر رسانههای دشمن و زندن نگاه داشتن عزم بر انتقام تأکید کردند.
حجتالاسلام دربانی با اشاره به اینکه ۳ توصیه مذکور نشان دهنده شناخت رهبر انقلاب از جنک ترکیبی اقتصادی، شناختی و روانی است، اظهار داشت: مردم هوای همدیگر را داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه کسی که از فرصت جنگ استفاده کرده و کالا را گران میکند، سرباز دشمن شده است، تصریح کرد: گسترش ساخت و ساز غیر مجاز پشت کردن به فرموده رهبر است.
امام جمعه چهارباغ با اشاره به اینکه مسئولین قانون را اعمال میکنند، گفت: ما نباید از کسانی که بر خلاف سخنان رهبر انقلاب خون مردم را در شیشه میکنند، حمایت کنیم.
وی با تأکید بر اینکه همت ارتش سایبری دشمن ایجاد بیاعتمادی است، افزود: دشمن درصدد است با القاء ورود تجهیزات، هواپیما و نیرو جریان باخته در مذاکره را به برنده تبدیل کند.
حجتالاسلام دربانی با اشاره به اینکه شهادت خانواده ۱۵ نفره با موشک سند جنایت صهیون است، اظهار داشت: جهادگران، بسیج، نیروی انتظامی و مسئولین سنگ تمام گذاشتند.
امام جمعه چهارباغ با تأکید بر اینکه گروههای جهادی خالصانه در حال بازسازی خانههای آسیب دیده هستند، تصریح کرد: اغلب مردم نیازمند بوده و توان ترمیم را ندارند.
گلاویژ اصحابی
انتهای خبر/
دیدگاهتان را بنویسید