درس غیرت ایران به ترکیه
جزئیات جدید از مراسم تشییع و تدفین امام مجاهد شهید
۳۵۱۹ نفر در جنگ تحمیلی اخیر به شهادت رسیدند
یادبود ۸۲ گل پرپر جنگ ۱۲ روزه
بازسازی اقتصاد بدون مشارکت گسترده اصناف امکانپذیر نیست
۶۶ رشته صنایعدستی در معرض انقراض در پنج سال احیا شد
۵۸۰ همت اموال غارتشده به بیتالمال بازگشت
ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی کامل شداکرم عزیزی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اجتماعی شبکه خبری «چهارباغ رسا»، گفت: در راستای تاکید فرماندار چهارباغ درباره برخورد قانونی با قطع درختان، اولین جلسه کارگروه ستاد فضای سبز با این محوریت در چهارباغ برگزار شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چهارباغ افزود: نشست مذکور با ریاست فرماندار چهارباغ و دبیری منابع طبیعی برگزار شد و امام جمعه شهرستان، شهردار، رئیس شورای شهر و مدیران دستگاههای عضو ستاد هم حضور داشتند.
وی شناسائی و شناسنامه دار کردن درختان محدوده و حریم شهر و روستاهای چهارباغ را از جمله موارد مورد بحث در جلسه عنوان کرد و اظهار داشت: این اقدام دست سودجویان و متخلفان را برای قطع درختان در چهارباغ میبندد.

عزیزی از شناسایی و معرفی متخلفین قطع درختان به مراجع قضایی به عنوان یکی دیگر از مصوبات نشست مذکور خبر داد و تصریح کرد: جوانسازی درختان و مشارکت صنایع و بهره برداران در آبیاری و حفاظت از درختان از دیگر موارد بود.
رئیس اداره منابع طبیعی چهارباغ قطع درختان را عامل بر هم زدن سیمای شهری و برند گردشگری این شهرستان دانست و گفت: راهکار آبیاری درختان قدیمی استفاده از ظرفیت همجواران، حق آبه کردان، اصلاح مسیل و چاه آب خواهد بود.

وی استفاده از سیستم آبیاری قطرهای برای درختان جدید را ضروری دانست و افزود: در موضوع قطع درختان، رصد متخلفین و برخورد با آنها توسط کمیسیون ماده یک در شهرها و روستاها و کمیسیون ماده ۷ شهرداری چهارباغ ضروری است.
عزیزی بهره گیری از گونههای بومی را برای جوانسازی درختان مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: پاکسازی نخالهها، پلاک کوبی درختان، فرهنگسازی کاشت و نگهداری درختان توسط شورای فرهنگ عمومی را از دیگر عوامل حفظ این سرمایه دانست.
گلاویژ اصحابی – چهارباغ رسا
انتهای خبر/ س
دیدگاهتان را بنویسید