درس غیرت ایران به ترکیه
جزئیات جدید از مراسم تشییع و تدفین امام مجاهد شهید
۳۵۱۹ نفر در جنگ تحمیلی اخیر به شهادت رسیدند
یادبود ۸۲ گل پرپر جنگ ۱۲ روزه
بازسازی اقتصاد بدون مشارکت گسترده اصناف امکانپذیر نیست
۶۶ رشته صنایعدستی در معرض انقراض در پنج سال احیا شد
۵۸۰ همت اموال غارتشده به بیتالمال بازگشت
ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی کامل شدبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «چهارباغ رسا»، حجت الاسلام مهدی دربانی امروز در خطبههای نماز جمعه چهارباغ، گفت: اگر کسی از مسیر حق منحرف شود خدا پیروزیهایش را به شکست مبدل میکند.
امام جمعه چهارباغ با اشاره به اینکه خداوند از جائی که فکر نمیکنیم به بنده خود کمک میکند، افزود: شکرگزاری نعمت را زیاد میکند.
وی ولایت را نعمتی از جانب خداوند دانست و اظهار داشت: ایران به واسطه قدردانی این نعمت در دنیا سربلند است.
حجت الاسلام دربانی تصریح کرد: مردم در زمانامیرالمؤمنین (ع) قدر ولایت را ندانستند و دختر رسول خدا(ص) غریبانه سیلی خورد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارباغ گفت: بر اساس فرموده امام صادق (ع) توسعه زندگی در سایه ازدواج است.
امام جمعه چهارباغ افزود: کسی که از ترس فقر ازدواج نکند به خداوند سوءظن دارد درحالیکه خداوند روزیرسان است.
وی اظهار داشت: مصداق بارز قتل نفس فرزندان در عصر ما سقط جنینهای متعدد با آمار بسیار وحشتناک در کشور است.
حجت الاسلام دربانی تصریح کرد: سالانه ۲۵۰ هزار نفر بر اثر سقط جنین کشته میشوند و کسی هم نمیفهمد.
امام جمعه چهارباغ گفت: عدهای گرانی و تورم را بهانه میکنند درحالیکه خداوند روزی آن را میدهد.
وی افزود: سقط جنین گناه کبیره است، دیه دارد و به گفته یکی از معاونین وزارت بهداشت با این فرمان در ۱۵۰ سال آینده ایران وجود ندارد.
حجت الاسلام دربانی اظهار داشت: پیری جمعیت در دنیا ۶۰ سال زمان میبرد اما در ایران طی ۱۰ سال از متوسط ۶ فرزند به ۳ فرزند رسیدهایم.
امام جمعه چهارباغ با اشاره به اینکه کاهش جمعیت خیانت به ایران اسلامی است، تصریح کرد: برخی از اقوام در حال انقراض است.
وی گفت: مسئولین، علما، روحانین و مبلغین برای جلوگیری از سقط جنین کار کنند تا خداوند روی رحمت را از ما برنگرداند.
گلاویژ اصحابی – چهارباغ رسا
انتهای خبر/ س
دیدگاهتان را بنویسید