درس غیرت ایران به ترکیه
جزئیات جدید از مراسم تشییع و تدفین امام مجاهد شهید
۳۵۱۹ نفر در جنگ تحمیلی اخیر به شهادت رسیدند
یادبود ۸۲ گل پرپر جنگ ۱۲ روزه
بازسازی اقتصاد بدون مشارکت گسترده اصناف امکانپذیر نیست
۶۶ رشته صنایعدستی در معرض انقراض در پنج سال احیا شد
۵۸۰ همت اموال غارتشده به بیتالمال بازگشت
ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی کامل شدبه گزارش گروه سیاسی شبکه خبری «چهارباغ رسا»، حجت الاسلام مهدی دربانی در خطبههای نماز جمعه چهارباغ، گفت: ۴۰ روز از بزرگترین جنایات دشمنان بشریت، عروج روح بلند رهبر عزیز، امام شهیدمان و فرزندان این ملت گذشت.
امام جمعه چهارباغ با اشاره به اینکه شیطان بزرگ غم دختران، پسران، کودکان، دانشآموزان و فرماندهان به عنوان استوانههای فکری و نظامی را به دل ما گذاشت، افزود: ۴۰ روزایستادن مردم برابر فرعون زمان و ظهور حکمت الهی به دست ملت میگذرد.
وی همت مردم در ۴۰ روز گذشته را عامل غرق شدن فرعونیان دانست و اظهار داشت: مردم ۴۰ شب کنار هم در صفوف متحد، بدون در نظر گرفتن عقاید سیاسی و توجه به اختلافات، شانه بهشانه یکدیگرایستادند و نقشههای دشمن را نقش بر آب کردند.
حجت الاسلام دربانی با اشاره به اینکه جنگ اصلی ما در پیش رو بوده و فتنه در ۲ روز اخیر سر بر آورده است، تصریح کرد: اینکه هموطنان شجاع ما از توقف درگیری ناراحت هستند امر مقدسی است و رزمندگان هم زمان پذیرش قطعنامه در جنگ گریه کردند.
وی با تأکید بر اینکه نباید دچار فتنه شویم، گفت: جنگها در ۲ عرصه میدان و سیاست یا در ۴ جبهه نظامی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اداره میشود و صرفاً جنبه نظامی ندارد، اتفاقاً پیروزیهای میدان اجتماعی و نظامی مایه اقتدار سیاسی نظام است.
امام جمعه چهارباغ افزود: رهبر انقلاب شامگاه پنج شنبه اعلام کردند اگر به اضطرار مجبور شویم میدان نظامی را متوقف کنیم، حضور مردم در جامعه و میدان خیابان، ما را در میدان سیاست پیروز میکند، این مسأله نشان داد جنگ صرفاً وجه نظامی ندارد.
حجت الاسلام دربانی با اشاره به اینکه علی رغم حمله دشمن، میدان آماده بود و برنامه دفاع موزائیکی، طبقات مجهز فرماندهان و دفترچه اقدام اجازه غافلگیری به ما نداد، اظهار داشت: ایران پیشنهاد ۱۰ مادهای را به دشمن آمریکائی – صهیونی تحمیل کرد.
وی با تأکید بر اینکه برخی افراد نگران جامعه یا مغرض، پیشنهاد ۱۰ مادهای را با برجام و صلح امام حسن (ع) مقایسه میکنند، در ادامه تصریح کرد: متن برجام را دشمن تهیه کرد و ما امضا کردیم اما امروز ایران پیشنویس مذاکرات را نوشته است.
امام جمعه چهارباغ با اشاره به اینکه چه کسی به خود اجازه میدهد جلوتر از مراجع و رهبر انقلاب حرکت کند و مذاکره را حرام بداند، گفت: شروط ۱۰گانه ایران دستاورد نیست، خون آورد است، برخی شروط را نخواندهاند درحالیکه از ناسزا برای دشمن بدتر است.
وی با اشاره به اینکه زانو زدن دشمن و مذاکره روی پیشنهاد ۱۰ مادهای ایران دستاورد کمی نیست، افزود: بندهای ۱۰گانه قول و قرار دشمن نیست که به عهد خود پایبند نباشد، ضمانت اجرای آن قدرت موشکی ایران و اقتدار آن در تنگه هرمز خواهد بود.
حجت الاسلام دربانی با تأکید بر اینکه عقب کشیدن ایران پس از پذیرش پیشنهاد ۱۰ مادهای توسط آمریکا زمینه فتنه را فراهم کرده و کشور ما را جنگ طلب جلوه میدهد، اظهار داشت: ما صرفاً قبول کردیم دشمن زانوزده روی پیشنهاد ما وارد مذاکره شود.
امام جمعه چهارباغ با اشاره به اینکه ایران انگشت خود را از روی ماشه برنداشته و چنان بلائی سر دشمن آورده که شاید در بازه زمانی ۲ ساله بتواند خود را بازسازی کند، تصریح کرد: چرا عدهای جایگاه رهبر انقلاب را با القاء اجبار بهایشان پائین میآورند؟
وی گفت: اگر نظام به جائی رسیده که مسئولین آن میتوانند بدون اجازه رهبر صلح و آتش بس به کشور تحمیل کنند، فاتحه کشور خوانده است، چرا نمیفهمیم؟ چون دوست نداریم آن حرفزده شود و خجالت میکشیم بگوئیم رهبر را قبول نداریم میگویئم به آقا تحمیل کردند.
حجت الاسلام دربانی با اشاره به اینکه برخی با اعلام اینکه آقا از مسیر خارج میشود، جسارت کردند، گفت: دهان این عده را خرد میکنیم اگر کوچکترین جسارتی به رهبر کنند، به قیافه، شمایل و لباس آنها توجه نمیکنیم و تا آخرین قطره خون پیرو رهبر هستیم.
وی با تأکید بر اینکه فتنهایستادگی روبروی ولی فقیه در راه است و از تمام فتنههای اخیر خطرناکتر است، افزود: نه کسی رهبر ما را مجبور کرده و نه صلح و توطئهای در کار است، ما مردم باید چشم بگوئیم، هیچ امامی با قدرت مسئول به مسلخ نرفت.
امام جمعه چهارباغ با اشاره به اینکه مردم نباید پشت امام را خالی کنند، اظهار داشت: برخی صرفاً مردم را ناامید میکنند، به فرض محال ما دچار صلح تحمیلی شویم، آیا ثمراتی که تا کنون به دست آوردهایم کم بوده است؟ چرا ثمرات جنگ را ندید میگیریم؟
وی با اشاره به اینکه مسئول خائن و القاءکنندگان به شکست باید پاسخگوی خون شهدا باشند، درباره ثمرات جنگ، گفت: کشورهای منطقه عبرت گرفتند، پایگاههای آمریکا شخمزده شد، تنگه هرمز را به دست گرفتیم و دشمن برای بازسازی تجهیزات خود سالها زمان نیاز دارد.
گلاویژ اصحابی
انتهای خبر/
دیدگاهتان را بنویسید