درس غیرت ایران به ترکیه
جزئیات جدید از مراسم تشییع و تدفین امام مجاهد شهید
۳۵۱۹ نفر در جنگ تحمیلی اخیر به شهادت رسیدند
یادبود ۸۲ گل پرپر جنگ ۱۲ روزه
بازسازی اقتصاد بدون مشارکت گسترده اصناف امکانپذیر نیست
۶۶ رشته صنایعدستی در معرض انقراض در پنج سال احیا شد
۵۸۰ همت اموال غارتشده به بیتالمال بازگشت
ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی کامل شدبه گزارش اختصاصی خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «چهارباغ رسا»، علی زندی فر در جمع خبرنگاران، گفت: عوارض آزادراههای مشارکتی در حوزه شرکت توسعه و ساخت زیربناهای کشور بوده و ارتباطی با راهداری ندارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان البرز با اشاره به اینکه ۲ نوع آزادراه در کشور داریم، افزود: یک آزادراه متعلق به دولت است که زیرمجموعه راهداری بوده و عوارض آنها به صورت الکترونیکی اخذ خواهد شد.
زندی فر مبلغ عوارض آزادراههای دولتی را ناچیز دانست و با بیان اینکه یک هزارم هزینههای آزادراه نمیشود، در ادامه اظهار داشت: برخی آزادراهها هم اعم از تهران – شمال و غدیر به صورت مشارکتی ساخته میشوند.
وی با اشاره به اینکه آزادراههای مشارکتی ثمره همکاری وزارت راه و شهرسازی با سرمایهگذار است، تصریح کرد: آزادراه غدیر ۲۵ سال در اختیار شرکت یا سرمایهگذار بوده و نرخ عوارض را بر اساس درآمدزائی تعیین خواهد کرد.
زندی فر از عدم دخل و تصرف راهداری روی عوارض آزادراههای مشارکتی خبر داد و گفت: عوارض بالا به واسطه استهلاک سرمایه و هزینه نگهداشت آزادراه بوده و از ۱۶۰ کیلومتر آزادراه غدیر ۴۷ کیلومتر در البرز است.
مدیرکل راهداری استان البرز با اشاره به اینکه آزادراه غدیر ۴ عوارضی دارد، افزود: عوارضی اول و دوم برای خودروی سواری هر کدام ۲۳ هزار تومان، عوارضی سوم ۱۵ هزار تومان و عوارضی چهارم ۱۹ هزار تومان است.
گلاویژاصحابی-چهارباغ رسا
انتهای خبر/
دیدگاهتان را بنویسید