درس غیرت ایران به ترکیه
جزئیات جدید از مراسم تشییع و تدفین امام مجاهد شهید
۳۵۱۹ نفر در جنگ تحمیلی اخیر به شهادت رسیدند
یادبود ۸۲ گل پرپر جنگ ۱۲ روزه
بازسازی اقتصاد بدون مشارکت گسترده اصناف امکانپذیر نیست
۶۶ رشته صنایعدستی در معرض انقراض در پنج سال احیا شد
۵۸۰ همت اموال غارتشده به بیتالمال بازگشت
ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی کامل شدبه گزارش گروه اجتماعی شبکه خبری «چهارباغ رسا»، اکرم عزیزی گفت: با توجه به بارشهای امسال و تغییرات آب و هوائی تراکم پوشش گیاهی نسبت به سنوات گذشته بیشتر شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چهارباغ افزود: به دستور شورای عالی بحران کشور، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و مدیر کل بحران استانداری البرز، مانور اطفاء حریق در چهارباغ برگزار خواهد شد.
وی از احتمال آتشسوزی عمدی و غیرعمدی گردشگران در مراتع با توجه به شرایط حساس کشور و ارتقاء پوشش گیاهی خبر داد و در ادامه اظهار داشت: مراتع چهارباغ بهدلیل بارندگیهای اخیر احیاء شده است.
عزیزی با اشاره به انجام عملیات فارو به مساحت ۱۵۰ هکتار در مراتع قلعه دوزلو طلائی و اسماعیلآباد پائین، تصریح کرد: همچنین ۲۷۰ هکتار عملیات هلالی آبگیر در مراتع گوپرلو و رمنده انجام شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی چهارباغ هدف از اجرای دو طرح مذکور را جمع آوری آبهای فصلی و احیاء پوشش گیاهی دانست و گفت: پیمانکار در هلالی آبگیر ۴ هزار اصله تاق را کاشت کرده است.
وی با اشاره به نفوذ آب به سطح زمین و ثبات نهالهای تاغ به دلیل بارندگیهای اخیر، افزود: در عملیات فارو گونههای مرتعی متناسب با شرایط اقلیمی روستا جمعآوری و کاشت شده است.
عزیزی از برنامه مجری طرح برای کاشت ۷۰۰ اصله آرتیپلکس خبر داد و اظهار داشت: طی بازدیدهای صورت گرفته و مشاهده ارتقاء پوشش گیاهی موضوع مانور اطفاء حریق در دستور کار قرار گرفت.
رئیس اداره منابع طبیعی چهارباغ از برگزاری نشست با رئیس اداره آتشنشانی و فرماندار شهرستان خبر داد و تصریح کرد: مانور متمرکز استانی در مرتع عرب آباد و رامجین برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به پیشنهاد فرماندار چهارباغ مبنی بر اجرای پویش آموزشی اطفاء حریق، گفت: کارگاه آموزشی آشنائی با اطفاء حریق با مشارکت رئیس اداره آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری برگزار شد.
عزیزی از همکاری اورژانس و هلالاحمر در اجرای کارگاه مذکور خبر داد و افزود: کارگاه برای شوراها و دهیاران شهرستان چهارباغ برگزار شد تا آموزش اطفاء حریق در صنایع، مسکونی و مراتع ارائه شود.
رئیس اداره منابع طبیعی چهارباغ اظهار داشت: کلیپهای کوتاه آموزشی درباره نحوه اطفاء حریق و جلوگیری از حریق در مراتع در اختیار رسانهها برای ارائه در فضای مجازی قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته دهیاران روستای زعفرانیه و آقچه حصار اقدام به پخش کلیپهای آموزشی در تلویزیونهای سطح منطقه کردند، تصریح کرد: مانور در واقع ساعت صفر خواهد بود.
عزیزی از حضور ادارات منابع طبیعی ساوجبلاغ، کرج و نظرآباد در مانور مذکور خبر داد و گفت: ۱۵۰ نفر از ادارات آب، برق، گاز و… در مانور حضور داشته و ما را همراهی خواهند کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی چهارباغ افزود: متأسفانه مراتع چهارباغ همجوار با بافت روستاها است و اگر نتوانیم حریقهای احتمالی را اطفاء کنیم به منازل مسکونی مردم سرایت پیدا میکند.
وی اظهار داشت: خط لوله گاز قدیمی رمنده از مرتع عبور کرده و خط لوله گاز بوئین زهرا به اشتهارد پلاکهای رامجین و رمنده ما را در بر میگیرد و باید توسط اداره گاز شناسائی شود.
عزیزی تأکید کرد: غالب دکلهای پست ۴۰۰ کیلوولت برق در مراتع حلقه دره شامل گوپرلو، اسماعیلآباد و قلعه دوزلوطلائی نصب شده و اداره برق باید مختصات آن را در اختیار ما قرار دهد.
رئیس اداره منابع طبیعی چهارباغ با اشاره به عبور لوله کشی آب شرب مردم از عرب آباد به اسماعیلآباد و کاشت درختان گز در مراتع، گفت: هشدارهای لازم به آبفای شهرستان داده شده است.
وی در ادامه از معرفی سه قرقبان در مراتع قلعه دوزلو طلائی، اسماعیلآباد پائین و رمنده برای حفاظت از عرصههای ملی، ورود دام غیرمجاز و اطلاعرسانی وقوع حریق خبر داد.
عزیزی با اشاره به معرفی شماره مردمی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ برای ارائه گزارش تخلفات در مراتع، افزود: مانور اطفاء حریق روز دهم خرداد، از ساعت ۸:۳۰ صبح در محدوده روستای عربآباد برگزار میشود.
گلاویژ اصحابی
انتهای خبر/
دیدگاهتان را بنویسید