درس غیرت ایران به ترکیه
جزئیات جدید از مراسم تشییع و تدفین امام مجاهد شهید
۳۵۱۹ نفر در جنگ تحمیلی اخیر به شهادت رسیدند
یادبود ۸۲ گل پرپر جنگ ۱۲ روزه
بازسازی اقتصاد بدون مشارکت گسترده اصناف امکانپذیر نیست
۶۶ رشته صنایعدستی در معرض انقراض در پنج سال احیا شد
۵۸۰ همت اموال غارتشده به بیتالمال بازگشت
ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی کامل شدبه گزارش اختصاصی خبرنگار گروه سیاسی شبکه خبری «چهارباغ رسا»، محمدرضا البرزی امروز یکشنبه در نشست مدیران چهارباغ به مناسبت هفته منابع طبیعی، گفت: باید میراث منابع طبیعی را برای نسلهای آتی به امانت نگه داریم.
فرماندار چهارباغ بهرهمندی آیندگان از سرمایههای ملی را در گرو توسعه منابع طبیعی دانست و افزود: بهرهبرداری بیرویه از منابع طبیعی تجدیدناپذیر اعم از معادن و منابع زمینی، موجب افت این ذخائر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه همه ما وظیفه داریم منابع طبیعی تجدیدپذیر را احیاء و توسعه دهیم، اظهار داشت: یکی از مصادیق بارز احیاء پوشش گیاهی و مراتع، درختکاری بوده و قرار گرفتن هفته منابع طبیعی در تقویم نشان دهنده اهمیت آن است.
البرزی با تأکید بر اینکه حاکمیت به تنهایی و بدون کمک مردم نمیتواند در راستای حفظ و هراست منابع طبیعی گام بردارد، تصریح کرد: توسعه درختکاری در چهارباغ با توجه به ویژگیهای خاص جغرافیائی، ضرورت دارد.
فرماندار چهارباغ از نقش مؤثر اداره منابع طبیعی در حفظ مراتع شهرستان خبر داد و گفت: مراکز تولیدی به واسطه ترویج فرهنگ درختکاری، برای کاشت نهال اعلام آمادگی کردهاند و روز به روز استقبال از این کار بیشتر میشود.
وی در خاتمه با اشاره به اینکه در راستای توسعه منابع طبیعی تکلیف قانونی، اداری، شرعی و اجتماعی داریم، افزود:امیدواریم بتوانیم قدم مثبتی در این راستا برداریم تا آیندگان در مورد ما قضاوتی بدی نداشته باشند.
گلاویژ اصحابی – چهارباغ رسا
انتهای خبر/ س
دیدگاهتان را بنویسید