درس غیرت ایران به ترکیه
جزئیات جدید از مراسم تشییع و تدفین امام مجاهد شهید
۳۵۱۹ نفر در جنگ تحمیلی اخیر به شهادت رسیدند
یادبود ۸۲ گل پرپر جنگ ۱۲ روزه
بازسازی اقتصاد بدون مشارکت گسترده اصناف امکانپذیر نیست
۶۶ رشته صنایعدستی در معرض انقراض در پنج سال احیا شد
۵۸۰ همت اموال غارتشده به بیتالمال بازگشت
ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی کامل شدبه گزارش گروه سیاسی شبکه خبری «چهارباغ رسا»، حجتالاسلام مهدی دربانی در خطبههای نماز جمعه، گفت: ایستادگی مقابل زیادهخواهی دشمنان درباره خلیج فارس از زمان اخراج پرتغالیها آغاز شد، گفت: آمریکا به خلیج فارسِ اقتصادی، امنیتی، ژئوپلتیک، نگاه کثیف و سوءاستفادهگرانه دارد.
امام جمعه چهارباغ با اشاره به اینکه سکوت و ذلتپذیری حاکمان کشورهای عربی برابر زورگویان و متجاوزان قابل قبول نیست، به پیام رهبر انقلاب پرداخت و افزود: کشورهای منطقه به امید حمایت آمریکا با آن همکاری میکردند در حالی که نمیدانستند آمریکا حتی توان مراقبت از پایگاههای خود در منطقه را ندارد.
وی از عدم توان آمریکا برای حمایت از کشورهای دستنشانده خود در منطقه خبر داد و با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در پیام اخیرشان منطقه عاری از آمریکا و اسرائیل را نوید دادند، در ادامه اظهار داشت: اعمال مدیریت جدید در تنگه هرمز توسط ایران آسایش و پیشرفت را برای همه ملتهای منطقه رقم خواهد زد.
حجتالاسلام دربانی با اشاره به اینکه اگر آمریکا و دولتهای بیبخار دستنشانده ترسو نباشند، ملتها در آرامش هستند و برانگیختگی معجزهگون ملت سرمایههای ایران را صیانت کرد، تصریح کرد: سال ها جریان غربگرائی رشد پوشالی غرب و تجملات فریبنده ملت های منطقه را در چشم مردم ما فرو میکرد.
امام جمعه چهارباغ با تأکید بر اینکه حداقل سود مبارزه ۴۰ روزه در میدان این بود که هیمنه پوشالی و پوسته پر زرق و برق غرب و کشورهای عربی شکافته شد، گفت: پیشرفت حقیقی ایران دغدغه مهم امام شهید بود، مفهوم واقعی پیشرفت را امروز با چشمان خود مشاهده میکنیم و به سخنان ولایت فقیه پی میبریم.
وی با اشاره به اهمیت کارگر در نگاه رسول اکرم (ص)، افزود: کارگران پیشرانهای حرکت جامعه و حیات مستمر کشور هستند، آنها سلول های مولد جامعه بوده و اگر آنها وجود نداشته باشند، وابستگی را بهدنبال دارد، کارگران جامعه را نجات میدهند، البته دوازدهم اردیبهشت و روز معلم را هم نباید فراموش کرد.
حجتالاسلام دربانی در ادامه با تأکید بر اینکه معلمان به فرموده امام (ره) کاری هم ردیف کار انبیاء دارند، اظهار داشت: معلم یعنی کسی که در دل انسان چراغی را روشن میکند و او را از جهالت به دانائی رهنمون خواهد کرد، این همان معنای معلم بوده و بزرگترین نکته قابل تصور در حیات انسان است.
امام جمعه چهارباغ با اشاره به پرورش انسان و ساخت فکر توسط معلمان، تصریح کرد: معلمان مورد بیمهری قرار گرفته و در جایگاه واقعی خود نیستند، معلمان باید با آرامش سر کلاس بروند اما آنگونه که باید خدمات دریافت نمیکنند، دولت باید به خود بیاید و توطئه احتمالی دشمن درباره معیشت آنها را اصلاح کند.
وی به حادثه آتشسوزی در یکی از شرکتهای چهارباغ اشاره کرد و با تاکید بر اینکه سرمایه کلانی طعمه حریق شد، گفت: صحنه ای از همدلی، همراهی و وحدت رویه را در این رخداد شاهد بودیم و میدان به معنای واقعی اداره شد، اگر میدان خوب مدیریت نمیشد حادثه به مراتب وحشتناکتر میشد.
حجتالاسلام دربانی با اشاره به حادثه مذکور صرفا یک اطفاء حریق ساده نبود و از یک رخداد بزرگ تر جلوگیری کرد، افزود: حضور میدانی با صلابت فرماندار در دل آتش، هماهنگی دستگاهها، شورای تامین، قوه قضائیه، فراجا، سپاه، بسیج، بخشدار، مدیرکل بحران چهارباغ و استان، نقش ایفا کردند.
وی به حضور شهردار و مجموعه شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: هلال احمر، شورا، آبفا، اورژانس، راهداری، آبفا، برق، گاز، صمت و محیط زیست و … در صحنه بودند و آتش نشانی چهارباغ درخشید و سایر همکاران آنها از دیگر شهرستانها آمدند و تحت مدیریت چهارباغ بدون اختلاف کار کردند.
گلاویژ اصحابی
انتهای خبر/
دیدگاهتان را بنویسید