درس غیرت ایران به ترکیه
جزئیات جدید از مراسم تشییع و تدفین امام مجاهد شهید
۳۵۱۹ نفر در جنگ تحمیلی اخیر به شهادت رسیدند
یادبود ۸۲ گل پرپر جنگ ۱۲ روزه
بازسازی اقتصاد بدون مشارکت گسترده اصناف امکانپذیر نیست
۶۶ رشته صنایعدستی در معرض انقراض در پنج سال احیا شد
۵۸۰ همت اموال غارتشده به بیتالمال بازگشت
ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی کامل شدمحمد دیدبان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اجتماعی شبکه خبری «چهارباغ رسا»، گفت: حجم پروژهها و اقدامات آبفا چهارباغ طی ۲۰ ماه گذشته با حمایت مدیر آبفا البرز، فرماندار شهرستان، امام جمعه و نماینده چهارباغ در مجلس به اندازه ۵ سال گذشته است.
رئیس اداره آب و فاضلاب چهارباغ با اشاره به حفر ۸ حلقه چاه و احداث ۸ منبع جدید طی یک و نیم سال گذشته، افزود: ۲۵ کیلومتر شبکه قدیمی و فرسوده آب تعویض و نوسازی شده است تا از هدر رفت آب جلوگیری به عمل آمده و بهداشت آن هم ارتقاء پیدا کند.
وی از اخذ گواهی ایمنی آب توسط چهارباغ به دلیل کیفیت و بهداشت بالای آبرسانی خبر داد و اظهار داشت: اصلاح ۱۵ هزار متر شبکه فرسوده آب و اصلاح ۲ هزار متر انشعاب در دستور کار اداره آب و فاضلاب چهارباغ بوده و تا پایان سال جاری عملیاتی خواهد شد.
دیدبان با اشاره به ارتقاء وضعیت فنی تابلوهای برق، تابلوهای راهانداز و ترانس ها، تصریح کرد: ۵ چاهی که در معرض ریزش و رانش بودند با روشهای مدرن بازیابی و اصلاح جدار شدند تا در چرخه بهره برداری نگاه داشته شوند، این اقدام هم با حفر ۵ حلقه چاه برابری کرد.
رئیس اداره آبفا چهارباغ از برخورد جدی، قطع و جمع آوری انشعابات غیرمجاز خبر داد و گفت: جرائمی در نظر گرفته شده و اولویت ما جمع آوری انشعابات خارج از بافت است، دستورات خوبی از دادستان اخذ شده و حجم قابل توجهی آب به چرخه بهره برداری بازگشت.
وی با اشاره به اینکه تنش آبی حداقلی علی رغم افزایش ۴ برابری قطعی برق نسبت به سال گذشته، افزود: پایشهای آنلاین و سیستمهای تله متری در چهارباغ مستقر شده است و میتوان فشار آب را در مناطق مختلف شهرستان مورد ارزیابی و بررسی قرار داد.
دیدبان به پیادهسازی سیستمهای GIS برای تصمیم گیریهای فنی آبرسانی اشاره کرد و در بخش دیگری اظهار داشت: ۳ حلقه چاه جدید تا تابستان سال آینده حفر و وارد مدار بهره برداری خواهد شد که ۲ مورد آن در روستا و یک مورد آن در شهر واقع شده است.
رئیس اداره آب و فاضلاب چهارباغ در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای احداث مخزن آب در روستاهای یعقوب آباد و خیرآباد، تصریح کرد: احداث مخزن هوائی در روستای کهریزک تا پیش از تابستان سال آینده در دستور کار است و وارد مدار بهره برداری خواهد شد.
وی اصلاح شبکههای توزیع در بافت فرسوده اعم از اصغرآباد روستای لشگرآباد، ملک آباد و مهدی آباد، گفت: مذاکرات خوبی با شهرداری برای راه اندازی تصفیه خانههای محلی در مناطقی چون مهدی آباد صورت گرفته و امیدواریم وارد چرخه احداث و بهره برداری شود.
دیدبان از برنامه ریزی برای استفاده از سیستمهای مدرن و دانش بنیان نشستیابی خبر داد و با اشاره به اینکه امیدواریم مسئولین با تخصیص اعتبارات دست ما را برای خدماترسانی بهتر به مردم بگیرند، افزود: مردم هم برای قانونی شدن انشعابات غیرمجاز اقدام کنند.
گلاویژ اصحابی – چهارباغ رسا
انتهای خبر/ س
دیدگاهتان را بنویسید