درس غیرت ایران به ترکیه
جزئیات جدید از مراسم تشییع و تدفین امام مجاهد شهید
۳۵۱۹ نفر در جنگ تحمیلی اخیر به شهادت رسیدند
یادبود ۸۲ گل پرپر جنگ ۱۲ روزه
بازسازی اقتصاد بدون مشارکت گسترده اصناف امکانپذیر نیست
۶۶ رشته صنایعدستی در معرض انقراض در پنج سال احیا شد
۵۸۰ همت اموال غارتشده به بیتالمال بازگشت
ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی کامل شدبه گزارش گروه اجتماعی شبکه خبری «چهارباغ رسا»، غبار انفجار هنوز روی ریلها نشسته بود و زیرگذر چهارباغ میان تیرآهنهای خمیده و بتنهای ترکخورده مثل زخمی تازه نفس میکشید.
نیروهای عملیاتی، درست در همان ساعتهای نخست پس از حمله، با چراغهای پیشانی و صورتهای پوشیده از خاک وارد صحنه شدند؛ جایی که هنوز بوی دود و فلز داغ در هوا جریان داشت.
نورافکنهای سیار در دل تاریکی روشن شد و عملیات بازسازی مثل ادامه یک نبرد آغاز. تیمهای فنی زیر صدای خرد شدن سنگها و جرقه دستگاهها، ریلهای آسیبدیده را از دل آوار بیرون کشیدند.
در سوی دیگر، سازهکارها در میان ریزشهای پراکنده، دیواره زیرگذر را مهار کردند و با سرعت بخشهای تخریبشده را از نو ساختند. بیسیمها پر از هشدار بود؛ هر صدای افتادن یک قطعه آهن، کار را برای لحظهای متوقف میکرد اما اراده هیچکس نایستاد.
شیفتها بدون استراحت عوض شد و زمان با خاموش و روشن شدن نورافکنها اندازهگیری میشد نه با ساعت. پس از ۲۴ ساعت کار نفسگیر، ریل و زیرگذر هر دو دوباره زنده شدند.
اما مهمترین لحظه، زمانی بود که فرماندار برای اطمینان از ایمنی کامل خط، تصمیم گرفت شخصاً نخستین عبور را آزمایش کند. او روی دماغه قطارایستاد؛ درست مقابل باد سردی که از میان دودهای باقیمانده میگذشت، و نگاهش به ریلهایی بود که ساعتها قبل هنوز زیر آوار مدفون بودند.
قطار آرام راه افتاد. هر متر که جلو میرفت، چهرههای نیروهای عملیاتی با نگرانی وامید درهم میآمیخت. وقتی قطار بیخطر از نقطه آسیبدیده گذشت، سکوت کوتاهی فضا را گرفت؛ بعد صدای نفس راحتی که همه کشیدند، بلندتر از صدای خود قطار بود.
آن لحظه نه فقط بازگشایی یک مسیر، که نشانهای از ایثار، همدلی و ارادهای بود که حتی در میان غبار جنگ اجازه نمیدهد شریانهای حیاتی یک شهر از تپش بیفتد.
فرماندار چهارباغ در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبکه خبری «تیتر۱»، میگوید: پل راه آهن شهرستان چهارباغ در حمله ناجوانمردانه دشمن صهیونیستی آمریکائی ۱۰۰ درصد تخریب شده بود اما در ۲۴ ساعت با حضور عوامل راه آهن پل راهاندازی شد.
محمدرضا البرزی با اشاره به نصب عرشه توسط عوامل راه آهن، در ادامه افزود: نیروهای شهرداری، آتش نشانی چهارباغ و جهادگران سپاه از همان دقایق اولیه پای کار بودند و تمام تلاش خود را برای تسریع در راهاندازی پل و زیرگذر در کوتاهترین زمان و تردد مردم به کار بردند.
وی اظهار داشت: خط شمالی راه آهن در ضلع شمالی راه آهن چهارباغ راهاندازی شده و در فاصله زمانی یک ماه خط دوم اقدام خواهد شد و همت ادارات گاز، آب، برق، شهرداری، راهداری، راه آهن و آتش نشانی برای خدمت به مردم قابل قدردانی است.
شهردار چهارباغ هم در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبکه خبری «تیتر۱»، گفت: ۷۹ نیروی عملیاتی شهرداری چهارباغ با همراه راه آهن ملی ایران در بازه زمانی ۲۴ ساعت اقدام به بازگشائی مسیر، راهاندازی زیرگذر و ریل راه آهن کردند.
سید جعفر موسوی با اشاره به اینکه ریلگذاری توسط راه آهن ملی ایران انجام شد و عوامل شهرداری زیرساخت را فراهم کردند، افزود: زیرگذار آواربرداری شد و پس از مسطح شدن محور، آسفالتریزی توسط عوامل خدمات شهر صورت گرفت.
وی به یک هزار تن نخالهبرداری، بازسازی مسیر، روکش آسفالت و نصب علائم ترافیکی و نیوجرسی توسط عوامل شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: ۲ دستگاه پیکور سنگین زنجیری، ۲ دستگاه لودر، یک دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه بیل بکهو وارد عمل شدند.
شهردار چهارباغ تصریح کرد: ۸ دستگاه کامیون، یک دستگاه بابکت، ۲ دستگاه نیسان کمپرسی، ۴ دستگاه مزدا وانت، ۴ دستگاه هیلتی، ۲ دستگاه خودروی آتش نشانی، ۲ دستگاه تانکر آب، ۲ دستگاه واترجت، ۶ دستگاه هوابرش، ۲ دستگاه جوش و ۲ دستگاه موتوربرق عملیات را پیش بردند.











گلاویژ اصحابی
انتهیای خبر/
دیدگاهتان را بنویسید