درس غیرت ایران به ترکیه
جزئیات جدید از مراسم تشییع و تدفین امام مجاهد شهید
۳۵۱۹ نفر در جنگ تحمیلی اخیر به شهادت رسیدند
یادبود ۸۲ گل پرپر جنگ ۱۲ روزه
بازسازی اقتصاد بدون مشارکت گسترده اصناف امکانپذیر نیست
۶۶ رشته صنایعدستی در معرض انقراض در پنج سال احیا شد
۵۸۰ همت اموال غارتشده به بیتالمال بازگشت
ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی کامل شدفروغ دولت آبادی در گفتگو با خبرنگار گروه علمی «چهارباغ رسا»، گفت: بر اساس سامانه سیب وزارت بهداشت، چهارباغ قریب به ۱۲۲ هزار نفر جمعیت دارد که از خدمات درمانی بهرهمند میشوند.
رئیس بهداشت و درمان چهارباغ با اشاره به فعالیت ۵ مرکز خدمات جامع سلامت افزود: با افتتاح مرکز جامع سلامت شهید جمهور شهرک ابریشم در شهریور ۱۴۰۳، این آمار به ۶ مرکز رسیده است.
وی به ارائه خدمات دندانپزشکی، پزشکی، مامائی، کارشناس بیماریها و واکسیناسیون در مراکز جامع سلامت، اظهار داشت: چهارباغ ۲ پایگاه سلامت دارد که با اکیپ مامائی هدایت میشوند.
دولت آبادی با اشاره به فعالیت ۲ پایگاه سلامت در ملک آباد و شهرک علوی، تصریح کرد: ۱۰ خانه بهداشت در مناطق روستائی اعم از سلطان آباد، عرب آباد، قوهه، طاووسیه، روستاهای رمنده و سنقرآباد مستقر هستند.
رئیس بهداشت و درمان چهارباغ به انجام واکسیناسیون و تشکیل پرونده برای بیماران توسط بهورز در خانه بهداشت اشاره کرد و گفت: هفتهای ۲ مرتبه پزشک و ماما بیماران را در این مراکز ویزیت میکنند.
وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی کادر درمان چهارباغ بهداشت و پیشگیری از بیماریهای واگیردار و غیرواگیر است، افزود: غربالگری افراد بالای ۳۰ سال از نظر دیابت و فشار خون انجام میشود.
دولت آبادی به غربالگری اتباع خارجی از نظر سل و مالاریا، اظهار داشت: در قالب بستههای خدمتی از زمانی که نوزاد متولد میشود تا سالمندی تحت حمایت بهداشت و درمان قرار میگیرد.
رئیس بهداشت و درمان چهارباغ با اشاره به ارجاع بیماران به مراکز درجه ۲، تصریح کرد: افراد از نظر بیماریهایی چون تیروئید ارزیابی و تا زمان درمان و به دست آوردن سلامتی رها نخواهند شد.
وی با اشاره به اینکه چهارباغ بیمارستان ندارد و پرستاران در مراکز مستقر شدهاند، گفت: ۱۰ پرسنل در بخش دولتی پرستار هستند که ۴ نفر از آنها در تنها مراکز شبانه روزی چهارباغ فعالیت دارند.
دولت آبادی از استقرار یک پرستار در مهدی آباد، یک پرستار در ملک آباد و ۴ پرستار در ستاد مرکزی خبر داد و افزود: ۱۵ پرستار بخش خصوصی در چهارباغ به مردم ارائه خدمات میدهند.
رئیس بهداشت و درمان چهارباغ با اشاره به فعالیت ۲۵ پرستار در این شهرستان، اظهار داشت: با راهاندازی بیمارستان با کادر درمان، پزشک متخصص و پرستار متناسب به جمعیت تحت پوشش ارائه خدمت خواهد شد.
گلاویژ اصحابی – چهارباغ رسا
انتهای خبر/ س
دیدگاهتان را بنویسید