درس غیرت ایران به ترکیه
جزئیات جدید از مراسم تشییع و تدفین امام مجاهد شهید
۳۵۱۹ نفر در جنگ تحمیلی اخیر به شهادت رسیدند
یادبود ۸۲ گل پرپر جنگ ۱۲ روزه
بازسازی اقتصاد بدون مشارکت گسترده اصناف امکانپذیر نیست
۶۶ رشته صنایعدستی در معرض انقراض در پنج سال احیا شد
۵۸۰ همت اموال غارتشده به بیتالمال بازگشت
ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی کامل شدفروغ دولت آبادی در گفتگو با خبرنگار گروه علمی پایگاه خبری «چهارباغ رسا»، گفت: از سال گذشته غربالگری فشار خون و دیابت در چهارباغ آغاز شده است.
رئیس بهداشت و درمان چهارباغ با اشاره به اینکه طرح مذکور «ملی» و برای افراد بالای ۱۸ سال اجرا شد، افزود: آنها از نظر بیماری دیابت و فشارخون غربالگری شدند.
وی اظهار داشت: کارشناسان بهداشت چهارباغ با ۱۸ دستگاه گلوکومتر (تست قند) شهروندان را مورد ارزیابی قرار دادند و توانستند بیماریابی کنند.
دولت آبادی با اشاره به اینکه عدهای از بیماری خود خبر نداشتند، تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان پیگیری سلامت آنها بوده و به پزشک ارجاع داد.
رئیس بهداشت و درمان چهارباغ از کنترل بیماری فشار خون و دیابت در چهارباغ با طرح مذکور خبر داد و گفت: ۵۲ هزار و ۳۹ نفر غربالگری شدند.
وی با اشاره به اینکه در طرح ملی غربالگری ۹۲۲ بیمار دارای فشار خون و ۵۸۴ بیمار دارای دیابت شناسائی شدند، افزود: آمار کلی بیماران چهارباغ مشخص شد.
دولت آبادی در ادامه اظهار داشت: غربالگری هنوز ادامه دارد و مردم میتوانند با مراجعه و اندازهگیری فشار خون و قندخون از وضعیت سلامتی خود مطلع شوند.
رئیس بهداشت و درمان چهارباغ تصریح کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۷۴۱ بیمار دیابتی و ۶ هزار و ۸۷ بیمار دارای فشار خون در چهارباغ سکونت دارند.
گلاویژ اصحابی – چهارباغ رسا
انتهای خبر/ س
دیدگاهتان را بنویسید