درس غیرت ایران به ترکیه
جزئیات جدید از مراسم تشییع و تدفین امام مجاهد شهید
۳۵۱۹ نفر در جنگ تحمیلی اخیر به شهادت رسیدند
یادبود ۸۲ گل پرپر جنگ ۱۲ روزه
بازسازی اقتصاد بدون مشارکت گسترده اصناف امکانپذیر نیست
۶۶ رشته صنایعدستی در معرض انقراض در پنج سال احیا شد
۵۸۰ همت اموال غارتشده به بیتالمال بازگشت
ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی کامل شدبه گزارش اختصاصی خبرنگار گروه سیاسی شبکه خبری «چهارباغ رسا»، حجت الاسلام مهدی دربانی در خطبههای نمازجمعه چهارباغ، گفت: باید درباره تاریخ معاصر ایران مطالعه کنیم تا بدانیم قدرتها با کشور عزیزمان چه کردند.
امام جمعه چهارباغ با اشاره به آشوب قدرتها در دنیا و کشورهای اتوکشیده شیک و مجلسی اروپائی که دنیا را زیر و رو کردند، افزود: سرهای رنگین پوستان را میبریدند، کوه درست کرده و پوست بدن آنها را زنده زنده جدا میکردند.
وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای تحت استعمار اروپائیها، امروز زبان رسمی خود را فراموش کردهاند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری کتاب «نگاهی به تاریخ جهان، نوشته جواهر لعل نهرو» را برای مطالعه توصیه کردهاند.
حجت الاسلام دربانی به تهاجم انگلیسیها به هندوستان به عنوان مظهر سرمایه و قدرت و تبدیل آن به یک کشور فقیر اشاره و تصریح کرد: تضعیف ایران از زمان محمدشاه قاجار آغاز شد و ۵۰ سال ناصرالدین شاه بر کشور حکوکت کرد.
امام جمعه چهارباغ به امضای ۳۶ معاعده ننگین دوران ناصرالدین شاه اشاره کرد و گفت: قیام شهید رئیسعلی دلواری بوشهر را از دست انگلیسیها خارج کرد و این دلاور در نهایت به دست جاسوسها و نفوذیهای داخلی به شهادت رسید.
حجت الاسلام دربانی با اشاره به اینکه ایران امروز هزاران رئیسعلی دلواری دارد که نمیگذارند فرمان مقام معظم رهبری بر زمین بماند، افزود: اخیراً مکانسیم ماشه باب شده و اعلام کردهاند در بند ۳۶ و ۳۷ معاهده برجام آمده است.
وی اسنپ بک را بهانهای برای بازگشت تحریمها علیه ایران دانست و اظهار داشت: آمریکا سال ۹۷ از برجام خارج شد و مهر ۱۴۰۴ مهلت برجام به اتمام میرسد، هدف ۳ کشور اروپائی از اسنپ بک تمدید این معاهده خواهد بود.
حجت الاسلام دربانی با اشاره به اینکه شرایط ایران بدتر از تحریمهای کنونی نخواهد شد، تصریح کرد: بالاترین تحریم، حمله نظامی است که رژیم صهیونیستی و آمریکا آن را هم علیه ایران انجام دادند، دیگر چه اقدامی باقیمانده است؟!
وی با تأکید بر اینکه ایرانی که در مقابل حمله نظامیایستاد باکی از تحریم ندارد، گفت: دولتمردان ما باید از روحیه مردم ایران استفاده کنند نه اینکه کوتاه آمدن در مقابل دشمن را زمزمه کنند! یک ماه دیگر برجام به اتمام میرسد و مکانیسم ماشه و تحریم به تاریخ میپیوندد.
امام جمعه چهارباغ مقاومت را از مسئولین مطالبه کرد و با اشاره به اینکه اروپا، انگلیس و فرانسه بدانند ایران دست برتر بوده و ابزارهایی برای به چالش کشیدن اقتصاد جهان دارد، افزود: دولتمردان برای رفع نقصها تلاش میکنند وامیدوارم قوه مجریه به نتایج خوبی دست پیدا کند.
حجت الاسلام دربانی به تأکید رهبر معظم انقلاب برای حفظ اتحاد و حمایت از رئیس جمهور اشاره کرد و اظهار داشت: نباید سخنان ولی فقیه را مطابق نظر خود تفسیر کنیم، این مسأله به معنی عدم انتقاد نیست اما باید همه دست به دست هم و متحد برای ایران عزیز قدم برداریم.
وی با اشاره به اینکه نباید با سخنان رهبر معظم انقلاب حول محور اتحاد بازی کرد، گفت: انتقادات از دولت را بیان میکنیم اما به اتحاد ضربه نخواهیم زد و تابع ولی فقیه هستیم، نباید مفسر سخنانایشان بود و در همین مقاطع انسانهای تابع از غیر خود را نشان میدهند.
امام جمعه چهارباغ با بیان اینکه در اغتشاشات گذشته عدهای پشت رهبری را خالی و احساس کردند بیشتر ازایشان میدانند، افزود: تبعیت محض راه موفقیت است.
وی به روند رو به رشد عملیات احداث بیمارستان در چهارباغ اشاره کرد و اظهار داشت: راهاندازی بیمارستان به دلیل تراکم جمعیت و فاصله زیاد با مراکز درمانی اطراف، اقدامی مؤثر خواهد بود زیرا درمانگاهها و مراکز جامع سلامت پاسخگوی نیاز مردم نیستند.
حجت الاسلام دربانی با اشاره به اینکه بیماران توانایی مالی برای پرداخت هزینه رفت و آمد و مراجعه به دیگر شهرستانها را ندارند، تصریح کرد: نباید رانت خاصی را برای یک منطقه ایجاد کرد تا دیگر شهرستانها تابع آن باشند.
امام جمعه چهارباغ از ضرورت گسترش مراکز درمانی خبر داد و گفت: حضور پزشکان متخصص در مراکز بزرگ را نباید با حذف بیمارستان در شهرهای کوچک حل کرد، هتلهای شخصی و اقامتگاههای گردشگری چهارباغ را میتوان در اختیار متخصصین قرار داد تا در این شهرستان خدمات ارائه دهند.
وی پیگیری احداث بیمارستان در چهارباغ را از دولت، استاندار، فرماندار و نماینده مجلس خواستار شد و در بخش دیگری افزود: مردم در قالب طرح ایران همدل به غزه کمک کنند، این سیل را راه بیاندازند و چهارباغ را در این زمینه پر شور هدایت کنند.
امام جمعه چهارباغ امروز را جمعه خشم و نصر فریاد علیه جنایت رژیم صهیونیستی دانست و اظهار داشت: مردم با مشتهای گره کرده بر دهان اسرائیل، از مردم مظلوم غزه حمایت میکنند.
وی در خاتمه ضمن درخواست از صاحبخانهها برای حمایت از مستأجرها، تصریح کرد: هوای هم محلهایها را داشته باشیم زیرا از معامله با خدا ضرر نخواهیم کرد.
گلاویژ اصحابی – چهارباغ رسا
انتهای خبر/ س
دیدگاهتان را بنویسید