درس غیرت ایران به ترکیه
جزئیات جدید از مراسم تشییع و تدفین امام مجاهد شهید
۳۵۱۹ نفر در جنگ تحمیلی اخیر به شهادت رسیدند
یادبود ۸۲ گل پرپر جنگ ۱۲ روزه
بازسازی اقتصاد بدون مشارکت گسترده اصناف امکانپذیر نیست
۶۶ رشته صنایعدستی در معرض انقراض در پنج سال احیا شد
۵۸۰ همت اموال غارتشده به بیتالمال بازگشت
ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی کامل شدبه گزارش گروه اجتماعی شبکه خبری «چهارباغ رسا»، علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش، ساماندهی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوبت دوم دانشآموزان در دورههای تحصیلی ابتدایی، اول متوسطه و در دروس غیر نهایی دوره دوم متوسطه برای دانش آموزان مدارس روزانه،بزرگسالان،آموزش از راه دور،ایثارگران، داوطلبان آزاد در شاخههای نظری، فنی و حرفهای و کاردانش را به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ کرد.
بر اساس این گزارش، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دوره ابتدایی به صورت غیرحضوری و مطابق آییننامه ارزشیابی کیفی توصیفی و نیز شواهد و مستندات عملکرد دانشآموزان در طول سال تحصیلی، توسط معلم مربوط و با نظارت مدیر مدرسه انجام خواهد شد.
همچنین طبق این بخشنامه؛ ارزشیابی در درسهای داخلی و غیرنهایی نوبت دوم، با مجوز شورای تأمین استان/منطقه، با اولویت «حضوری» و رعایت اصل پراکندگی دانشآموزان و عدم تلاقی و تجمیع پایهها برگزار شود و در صورت عدم موافقت شورای مذکور، ارزشیابی به صورت «غیرحضوری» و بر اساس مستندات عملکرد تحصیلی دانشآموزان خواهد بود.
نحوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دروس کارگاهی و عملی شاخههای فنی و حرفهای و کاردانش و دروس تربیت بدنی در تمام دورههای تحصیلی( همچنین دروس آزمایشگاه علوم تجربی، آمادگی دفاعی، درس کارگاه کارآفرینی و تولید در دوره متوسطه نظری ) در تمامی رشتهها و پایهها بر اساس بخشنامه ۱۴۰۵/۰۲/۰۶ است.
همچنین در صورت عدم امکان بهره برداری از فضای مدرسه برای برگزاری آزمون حضوری، استفاده از سایر اماکن مانند فضاهای ورزشی، پرورشی و … با مجوز ستاد آزمون استان/ منطقه بلامانع است.
گفتنی است؛ اعتراض دانشآموزان به نتایج ارزشیابی غیرحضوری، در شورای مدرسه بررسی و تصمیمگیری خواهد شد.
انتهای خبر/
دیدگاهتان را بنویسید